Angličtinka

Projekty Fotogalerie

Vede paní učitelka Zdena.

Projekt je určen pro předškoláky bez větší vady výslovnosti. Děti se hravou formou seznamují s cizím jazykem. S využitím zvukových nahrávek, her, obrázků a knih se učí velmi přirozeně nová slovíčka, básničky a písničky s tématy blízkými jejich věku – rodina, barvy, zvířátka, jídlo…

Cílem projektu je:

  • rozvoj a užívání všech smyslů
  • rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních i produktivních
  • vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
  • rozvoj a kultivace mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání
  • rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních, kultivovaného projevu
  • vytvoření základů estetického vztahu ke světu, k životu, ke kultuře a umění
  • vytváření povědomí o existenci ostatních kultur a národností

Vzdělávací nabídka:

  • seznamování se základy cizího jazyka – angličtiny hravou a nenásilnou formou přiměřenou věku dětí s využitím materiálů Oxford Univerzity Press – kurz „Cookie and friends“
  • procvičování motorických i rozumových dovedností při práci s pracovními listy, koordinace oko-ruka, vybarvování, řešení jednoduchých úkolů
  • estetické a tvůrčí aktivity – skládací knížky se slovíčky, vystřihovánky
  • procvičování jednoduché slovní zásoby formou her, písniček, říkanek
  • využití témat blízkých dětem, jejichž znalost již mají zvládnutou v mateřském jazyce – čísla, barvy, hračky, tělo, oblečení, zvířátka, jídlo
  • rutinní aktivity podporující sebevědomí dětí
  • aktivity respektující přirozené jevy, oslavy vyskytující se v životě dětí

Konkretizované očekávané výstupy:

  • zvládnout základní pohybové aktivity spojené s hrou na tělo, reakce na pokyny, domluvené signály, pojmenování některých částí těla anglicky
  • zapamatovat si jednoduchou slovní zásobu v cizím jazyce pasivně i aktivně, osvojit si zvukovou stránku jazyka
  • dodržovat pravidla a organizaci ve skupině dětí, zvládnout naslouchat učiteli a samostatně řešit konkrétní úkoly
  • vnímat různé podněty ve svém okolí, vyjadřovat své představy pomocí různých výtvarných dovedností a technik
  • mít poznatky o své zemi, o jiných národech i planetě Zemi, osvojit si elementární odlišnosti jiných kultur, vytvořit si pozitivní vztah k učení a cizímu jazyku